2011. szeptember 9., péntek

Montenegro

Hatalmas hegyekkel körbevett tengeröböl, Kotor, ahol nyaraltunk valami csoda!

Itt volt Jugoszlávia hatalmas tengeri flottájának "búvóhelye", még most is lehet látni a tengeralattjárók bázisainak hegyekbe vájt barlangrendszerének bejáratait, elrozsdásodott csatahajókat.
Mindennap más öbölben fürödtünk, volt homokos, kavicsos, sziklás. Még a tenger hőmérséklete is más volt, az első helyen olyan hideg volt, hogy tíz perc úszás után is fáztál! Azt hittük, hogy ez van, be fog fagyni a fenekünk, de akkor is csodálatos! Másnap kiderült, hogy ez volt a leghidegebb vizű öböl és máshol finom meleg a tenger.
Voltunk egy hihetetlen kiránduláson a kék barlangba! Kétféleképp is "hihetetlen" volt, először is: a hajóskapitány szerint 60 személyes a hajója (hajótaxi), szerintem 30-an épp hogy befértünk! :-)))
De a barlang, hát az tényleg varázslatos volt! Bár meglátva a bejáratát, nem gondoltam volna, hogy beférünk. Ha jön egy nagyobb hullám, biztos, hogy bevertük volna a fejünket a mennyezetbe a bejáratnál.
Ezt az apró kis szigetet sziklánként hordták össze a hajók. Egy szépséges templomot építettek fel rá, ami tele van a tengeri veszedelmektől megmenekült hajósok ezüsttáblácskáival, ajándékaival. Az oltár mögött egy szűk résben még kiáll az összehordott sziklák egy darabja, amit ha megérintesz, szerencséd lesz! Hát bepréseltem magam! :-)))
Dani 15. szülinapját is kint ünnepeltük.
Szóval remélem még visszafogunk ide térni, gyönyörű ez az ország!
És finom! :-)

1. Kedves Norono! Csak irigykedni tudok a csodálatos képek láttán. Imádom Montenegrot. Mi 15 éven át ide jártunk nyaralni, csak egy kicsit lejebb Sveti Stefan-ra. Tanácsolom, hogy legközelebb menjetek el oda is! Imádni fogjátok! Gyönyörű nyaralásotok volt!!!

2. Köszönöm Mónika! Nem csodálom, hogy ilyen hosszú időn át jártatok oda, mert csodálatos ország! Ha legközelebb megyünk (remélem!), megkereslek majd, hogy begyűjtsek tőled új infokat! :-)))

3. Gyönyörű képek,sok szép élmény,remélem kitart egy darabig.Remélem hamarosan sok szép munkát látunk tőled.Jó hogy megjöttél!

4. De jó, a képeket nézve szívok én is egy kis tengerszagot! A skandináv lottót játszom ám, úgyhogy gyúrj a világ körüli hajóútra is :)

5. Gyönyörű képeket kaptunk Tőled, köszi, jó nézegetni őket! Őszintén örülök hogy ilyen csodálatos helyen, sikerült feltöltődni, jól éreztétek magatokat! Biztosan sikerül visszamenni is!!!!

6. Gyönyörű helyeken jártatok és ahogy látom fincsi kajcsikat ettetek:)Üdv újra itthon:)

7. Gyönyörű képek, fantasztikus nyaralás lehetett!!!
    :-)))

8. Gyönyörű helyeken jártatok!

9. Fantasztikus helyeken jártatok, egy csodaszép országban! Helyes a fiad, és végre egy kép rólad :) Úr Isten! 3 év múlva ilyen férfi lesz a fiamból is? Igazad volt!

10. Ja,és Isten éltesse sokáig Danit!!!

11. Csodálatos helyen nyaraltatok....a fiadra meg vigyázz...hamarosan/de lehet máris/körül zsongják
    a lányok...hi..hi..hi

12. Nóri! Kukkants be a blogomba, meglepi vár!

13. Szuper fotókat készítettetek! El tudom képzelni milyen élmény volt! 2 éve mi is bebarangoltuk Montenegro-t, így teljesen felidézted bennem akkori nyarunkat :)

14. Csupa ismerős kép. Mi is megjártuk a Kotori-öblöt! Csodás természeti kincsekkel gazdag ez a vidék, nagy élmény volt!